Mijn favorieten


 
Stap 1 - Kennismaking
Wij kunnen ons goed voorstellen dat het voor u moeilijk is om een makelaar te kiezen die u gaat begeleiden bij het verkoopproces. Hij of zij wordt daarmee de persoon aan wie u de verkoop van, waarschijnlijk uw duurste bezit, toe vertrouwt. Het is begrijpelijk dat u daarbij niet over één nacht ijs gaat. Bij de verkoop van een huis komen meerdere persoonlijke aspecten aan de orde. Het is belangrijk dat u het gevoel hebt dat u met uw makelaar in zekere mate een vertrouwensband kunt opbouwen. Duidelijkheid over zijn/haar werkwijze en uw participatie daarin, is daarbij van essentieel belang. Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om u te informeren over onze werkwijze, waarbij wederzijds vertrouwen, een prettige samenwerking en een optimaal verkoopresultaat hoog in het vaandel staan.

 

















 
Stap 2 - Advies waarde en voorbereiding verkoop
Tijdens deze kennismaking kunnen wij ook direct kijken naar de waarde van uw woning en dus de advies verkoopprijs. Hierbij houden wij rekening met de staat van de woning, de ligging, de wens ten aanzien van de verkoopsnelheid, alsmede de concurrerende woningen in de buurt in de huidige markt.

De woning zal worden gefotografeerd door een professionele woningfotograaf en zal eveneens professioneel worden ingemeten. Tevens wordt er een video van de woning en de omgeving gemaakt. 

Elke woning krijgt bij ons een eigen site. Denk daarbij aan www.schans28.nl.  De kijker kan op deze site alle informatie vinden betreffende uw woning, informatie van de omgeving als ook de zonligging van uw woning.

Ons kantoor ligt aan een winkelstraat en heeft een etalage waarin we uw woning zullen etaleren voor het langslopende publiek. De woning zal eveneens worden aangemeld bij Funda, de grootste woningsite van Nederland en op onze eigen website. Uiteraard zal van alle informatie een uitgebreide brochure worden opgemaakt die de bezoekers op uw eigen site van de woning kunnen downloaden. Naast de brochure krijgt u ook visitekaartjes van uw woning zodat u deze uit kunt delen. De kijkers krijgen deze ook bij de bezichtiging mee.

Daarnaast verzamelen we alle juridische documenten, zoals: originele eigendomsakte, bouwtekeningen, bodemonderzoek (indien relevant), kadastrale en bestemmingsplan recherche. U krijgt een eigen intranetpagina, waar u belangrijke gegevens, zoals de Lijst van Zaken en Vragenlijst bij de Verkoop van een Woning kunt invullen en ook kunt u online volgen wat de makelaar allemaal voor u doet om uw woning verkocht te krijgen. Zodra wij de aanmeldingstekst opgesteld hebben, de foto’s zijn gemaakt en de plattegronden digitaal zijn, ontvangt u de brochure in concept en kunt u die inzien en van commentaar voorzien voordat deze gepubliceerd wordt.


 
Stap 3 – Start verkoop
Uw huis wordt allereerst aangemeld binnen het netwerk waarop alle NVM-makelaars aangesloten zijn. Vervolgens gaat deze aanmelding door naar de Funda website. Tegelijkertijd plaatsen wij uw huis op onze eigen website. Indien u dit wenst, krijgt u ook een TE KOOP - raambord, zodat passerend publiek kan zien dat de woning te koop staat.








 


 
Stap 4 - Bezichtigingen
Alle bezichtigingen zullen door ons persoonlijk worden begeleid. Als kijkers serieus geïnteresseerd zijn, zullen zij een bod op de woning uitbrengen.










 



 
Stap 5 - Verkoop realisatie
Wij zullen voor u en in overleg met u, de onderhandelingen over prijs en verdere voorwaarden voeren met de aankopende partij. Een zo hoog mogelijke opbrengst met voor u de meest gunstige voorwaarden zal altijd het uitgangspunt van onze onderhandelingen zijn. Elke stap in het onderhandelingsproces zullen wij, van tevoren, met u bespreken.

Zodra de koop tot stand is gekomen zullen wij ervoor zorgen dat het onderhandelingsresultaat en de verdere gemaakte afspraken nauwkeurig worden vastgelegd in een door ons opgestelde voorlopige koopakte. Deze voorlopige koopakte zullen wij uitvoerig met u bespreken alvorens u hem ondertekent. De in de akte vastgestelde voorwaarden zullen door ons worden gecontroleerd.

Verder begeleiden wij de taxateur voor de financiering van de kopers en zijn wij aanwezig bij een eventuele bouwkundige keuring indien deze als voorwaarde in de koopovereenkomst is opgenomen.
 

 
Stap 6 – Overdracht
Op de dag van het transport bij de notaris zal de woning met de aankopende partij worden geïnspecteerd. Wij nemen op dat moment, in bijzijn van u en de koper (s), de meterstanden van gas, water en elektra op. Ook vergezellen wij u naar de notaris waar de leveringsakte door zowel verkopende- als kopende partij ondertekent gaat worden. De overdracht van uw huis vindt dan officieel plaats.







 
 
Bij ons is inbegrepen:
-      Aanmelding NVM/GMV (Gooise Makelaars Vereniging)
-      Internetvermelding Funda (www.funda.nl)
-      Internetvermelding Avenue ’t Gooi makelaars (www.avenuehetgooi.nl)
-      Fotokosten (uitgebreide fotopresentatie met 360 graden foto’s en video)
-      Laten Inmeten woning conform NEN 2580
-      Kleurenplattegronden van de woning
-      Verkoopbrochure met foto’s
-      Etalage plaatsing
-      Plaatsing “te koop"-bord (indien gewenst)
-      Kadastrale recherche
-      Ruimtelijke plannen (bestemming)
-      Milieuonderzoek: Bodemloket en gemeente 
-      Laten bouwen van een eigen website van de woning
-      Laten drukken van visitekaartjes van de woning

De verkoop van een woning is voor u, als eigenaar meestal een ingrijpende en vaak ook emotionele gebeurtenis. Daarom is het belangrijk dat u wordt bijgestaan door een professionele makelaar die ruimschoots ervaring heeft op zijn/haar vakgebied maar ook aandacht heeft voor de menselijk kant van de zaak en de tijd neemt voor u als verkoper.

Wij zullen daarom alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat u een tevreden gevoel overhoudt aan onze dienstverlening. Vertrouwende u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag. Of bel ons voor een vrijblijvende kennismaking bij u thuis.