Mijn favorieten

Ons stappenplan - in het kort

Stap 1 - Kennismaking

De eerste stap heeft u gemaakt. U heeft ons uitgenodigd om met u en uw woning kennis te maken. We kunnen ons goed voorstellen dat het voor u moeilijk is om een makelaar te kiezen die u gaat begeleiden bij het verkoopproces. Duidelijkheid over de werkwijze en uw participatie daarin, is daarbij van essentieel belang , eveneens de kosten welke aan het verkoopproces zitten.

Stap 2 - Advies waarde

Tijdens onze kennismaking kijken we ook naar de waarde van uw woning en dus de advies verkoopprijs. Hierbij houden wij rekening met de staat van de woning, de ligging, de wens ten aanzien van de verkoopsnelheid, alsmede de concurrerende woningen in de buurt in de huidige markt. Na onze kennismaking berekenen we de waarde en bespreken we deze met u.

Stap 3 – U heeft gekozen voor ons als begeleidend makelaar - voorbereiding verkoop

We gaan voor u aan de slag. Op de ‘Avenue-manier’, wij werken anders.... We besteden namelijk extra veel aandacht aan de voorbereiding van de verkoop. De presentatie is een zeer belangrijk onderdeel geworden in het proces. We komen daarom altijd minimaal één keer extra langs om u per ruimte advies te geven in het presenteren van uw woning. In de tussentijd maken we een groepsapp aan hierin kunt u, indien u twijfelt over hoe iets aan te pakken, ons altijd een foto sturen. Wij denken graag met u mee of geven u tips. Wanneer u aangeeft klaar te zijn, plannen we de afspraak met de fotograaf en inmeter. De afspraak met de fotograaf begeleiden we altijd volledig, samen met de fotograaf overleggen we in de woning hoe we uw woning het beste kunnen presenteren. Per woning personaliseren we de aanpak. De woning zal worden gefotografeerd door onze professionele en onze vaste woning-fotograaf Bas en zal eveneens professioneel worden ingemeten door Darin. We maken van elke ruimte een 360 graden foto, hierdoor kan de kijker volledig digitaal door de woning heen ‘lopen’. Tevens wordt er een video van de woning en eventueel de omgeving gemaakt.
 













We verzamelen alle benodigde documenten, zoals: het eigendomsbewijs, eventuele (ver)bouwtekeningen, milieu/bodemonderzoek, kadastrale en bestemmingsplan recherche, etc. U krijgt een eigen intranetpagina Move, waar u uw dossier volledig online kunt inzien. Zodra we digitaal de aanmelding klaar hebben staan, de foto’s zijn gemaakt en de plattegronden digitaal zijn, ontvangt u de aanmelding in concept en kunt u deze eventueel van commentaar voorzien voordat deze gepubliceerd zal worden.

De woning melden we aan op alle gebruikelijke kanalen, zoals Funda, onze eigen site en social media. Om het bereik groter te maken ten opzichte van andere melden we uw woning ook aan op de MVA site, gericht op de Amsterdamse markt en het woningplatform Pararius. Er zal van alle informatie een uitgebreide brochure worden opgemaakt welke via de eigen site van de woning gedownload kan worden. Naast de brochure laten we ook visitekaartjes van uw woning drukken. De kijkers krijgen deze bij de bezichtiging mee. Ons kantoor ligt aan de winkelstraat in het Oude Dorp van Huizen en heeft een etalage waarin we uw woning zullen etaleren voor het langslopende publiek. Om uw woning op deze manier te presenteren is het bereik maximaal.

Stap 4 - De markt op

Nadat we klaar zijn met de voorbereiding melden we uw woning aan op alle kanalen en brengen we de woning onder de aandacht (indien gewenst) door middel van een ‘Te Koop’ raam- of tuinbord. U bent op de markt! Geïnteresseerde vragen via ons een bezichtiging aan voor uw woning. Deze bezichtigingen plannen wij altijd in goed overleg met u. Na de bezichtiging laten wij u altijd weten hoe het is gegaan en wat de verwachtingen zijn.




 

Stap 5 - Onderhandelen en overeenstemming

Een geïnteresseerde brengt een bieding uit. We gaan onderhandelen over de prijs, maar ook over de overdrachtsdatum, ontbindende voorwaarden, eventuele over te nemen roerende zaken, een eventuele bouwkundige keuring of andere voorbehouden. Uiteraard gaat dit allemaal in goed overleg met u, de eindbeslissing ligt altijd bij u. De overeenstemming. De verkoopprijs en verdere voorwaarden staan vast. Deze afspraken komen ook nog op schrift in de koopovereenkomst. Deze overeenkomst inclusief de benodigde bijlagen maken wij op en nemen wij samen met u door voordat u deze tekent.

Stap 6 – Procesbewaking

De ondertekende koopovereenkomst en verdere bijlagen versturen wij naar de door koper gekozen notaris. Indien koper de woning moet financieren met een hypotheek is er een taxatie nodig van een onafhankelijke taxateur. De taxateur gaat door uw woning, neemt de woning op en maakt een aantal foto’s, deze afspraak wordt door ons begeleid. Tevens begeleiden wij een eventuele bouwkundige keuring van de woning. We bewaken de eventuele voorbehouden en ondernemen actie indien nodig. Als laatste controleren we voor het transport de van de notaris ontvangen nota van afrekening en de gegevens in de akte van levering.

Stap 7 – Naar de notaris

De laatste stap, we zijn aangekomen op de belangrijkste dag van de verkoop. De overdracht van het eigendom. Voordat we naar de notaris gaan moet de woning door koper(s) geïnspecteerd worden. We spreken ruim voor de afspraak bij de notaris bij de woning af
om de woning door koper(s) te laten inspecteren om te zien of alles wordt geleverd zoals is afgesproken en de meterstanden op te nemen. Daarna gaan we naar het notariskantoor en begeleiden we de afspraak voor het transport (de overdracht) van de woning.














 

Bij ons is inbegrepen:
-      Aanmelding NVM/GMV (Gooise Makelaars Vereniging)
-      Internetvermelding Funda (www.funda.nl)
-      Internetvermelding Avenue ’t Gooi makelaars (www.avenuehetgooi.nl)
-      Fotokosten (uitgebreide fotopresentatie met 360 graden foto’s en video)
-      Laten Inmeten woning conform NEN 2580
-      Kleurenplattegronden van de woning
-      Eigen website van de woning (klik hier voor meer informatie)
-      Laten drukken van visitekaartjes van de woning
-      Digitale verkoopbrochure met foto’s
-      Etalage plaatsing
-      Plaatsing “te koop"-bord (indien gewenst)
-      Kadastrale recherche
-      Ruimtelijke plannen (bestemming)
-      Milieuonderzoek: Bodemloket en gemeente 
-      Onbeperkt aantal bezichtigingen
-      Volledige begeleiding in het proces

De verkoop van een woning is voor u, als eigenaar meestal een ingrijpende en vaak ook emotionele gebeurtenis. Daarom is het belangrijk dat u wordt bijgestaan door een professionele makelaar die ruimschoots ervaring heeft op zijn/haar vakgebied maar ook aandacht heeft voor de menselijk kant van de zaak en de tijd neemt voor u als verkoper.

Wij zullen daarom alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat u een tevreden gevoel overhoudt aan onze dienstverlening. Vertrouwende u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag. Of bel ons voor een vrijblijvende kennismaking bij u thuis.
Klik hier voor de ervaringen van andere die u voor zijn gegaan.